Workshop hos Hans Jørgen Brun!


Forrige søndag dro jeg og Marthe på workshop i Bergen! Den gikk ut på analog lyssetting, og Hans Jørgen gikk gjennom de grunnleggende prinsippene for lyssetting i studio. Til å begynne med presenterte vi oss med et utvalg av våre bilder, som han så analyserte. Under ser du de jeg tok med meg. Jeg fikk en del kritikk for å ha for hardt lys, og at de var for lyse i tonene. Men han likte bildene av Stine (nr 2 og 3) veldig godt :)










Vi ble delt i grupper for å ta bilder av hverandre, med en filmrull på 12 bilder. Jeg var utrolig nervøs for å ha en så flink fotograf bak ryggen mens jeg skulle fotografere, og man kan nok se på serien min at jeg ikke følte meg helt sikker. Men jeg fikk iallefall et par flotte bilder av Lovise, og det under fikk jeg mye skryt for! :) (jeg fikk ikke til med scanneren, så jeg har gjort det ganske så enkelt og bare tatt bilde av bildet)




Selv om det var ganske basic lyssetting vi tok for oss var det to lærerike og spennende dager :)


Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Julie og Stine

Dan Richard Davidsen

Julie